No. 7, October 2016, 178 pp. (b/w ills.), 148.5 × 210 mm, ISBN 978-2-9545184-6-6, 3 parts:

1. opus: Juscka Marie Von Rüden, Franz West, Du Passtück à la Légitime Skulptur, Invention d’une sculpture interactive (1973–1990) (French)
2. propos: Aaron Betsky & Evan Moffitt, Queer Space (English)
3. notes: Ulla von Brandenburg, Sans Titre, poster

27.10.2016, 6pm
Treize

24 rue Moret
75011 Paris


octopus notes 7 launch!
opus 7. Juscka Marie Von Rüden, Franz West, Du Passtück à la Légitime Skulptur, Invention d’une sculpture interactive (1973–1990), preview

pp. 5–49. cahier d’images

pp. 54–55. Note des éditeurs

pp. 62–70. Fondements d’une approche interactive singulière

pp. 71–80. L’exposition des Passtücke: une contradiction insurmontable?

pp. 91–93. Conclusion

p. 102. Entretiens

pp. 123–125. Entretien avec Jenny Feldmann

pp. 126–128. Auszug eines Gespräch mit Jenny Feldmann

pp. 129–131. Extrait d’un entretien avec Ferdinand Schmatz

pp. 133–136. Auszug eines Gespräch mit Ferdinand Schmatz 

p. 137. Textes annexes

pp. 138–139. Textes de Franz West issus des archives personnelles de Julius Hummel

pp. 140–141. Textes d’introduction aux Passtücke

propos 7. Aaron Betsky & Evan Moffitt, Queer Space, preview

pp. 9–14. Evan Moffitt interviews Aaron Betsky

pp. 15–34. portfolio

colophon

editors

Alice Dusapin
Alice Pialoux
Baptiste Pinteaux

design

Marc Touitou

with & about

Aaron Betsky, Evan Moffitt, Franz West, Juscka Marie Von Rüden, Ulla von Brandenburg

printing
Trèfle Communication, Paris

thanks

Juschka Marie von Rüden for her work and patience, Aaron Betsky and Evan Moffitt for their work. Ulla von Brandenburg, Luis Nieto Dickens, Théo Dusapin, Martin Laborde, Martha Lecauchois, Thomas Merret, Katharina Scriba, Sabine Tarry, Eva Badura-Triska, Jenny Feldmann, Anne Kazmierczak, Camille Morando, Ferdinand Schmatz, Didier Schulmannpour for their support and confidence.

opus 7. © Juschka Marie von Rüden & Éditions octopus notes, Paris. All rights reserved. propos 7. © Aaron Betsky, Evan Moffitt & Éditions octopus notes, Paris. All rights reserved.

For all reproductions of works, documents and texts. All rights reserved, including reproduction in whole or in part in any form whatsoever.

With the support of the Goethe-Institut.